Bloggvänner

tisdag 20 mars 2012

"Spanien" har grott!

För några år sedan var sonen och dottern till Spanien på ett ungdoms-utbyte. De hade en väldigt intensiv och trevlig tid där, mitt i hetsommaren med middagstemperaturer över 40 grader.
När de kommit hem och all tvätt sen skulle processas, upptäcktes att skaften på dotterns strumpor var fulla av taggiga små frön ,som likt minikardborrar höll sig rejält fast.
Och som den nörd jag är tog jag reda på några av fröna, gjorde en liten fröpåse och skrev "Spanien" på den.
Nu har "Spanien" grott! 
Ja, jag vet, det är fullkomligt knäppt, det är säkert bara något outrotbart ogräs som jag bittert kommer att ångra att jag släppte lös.

Men i alla fall, 
bara för glädjen över att 
Livet bor i ett frö! 

Ett litet liv har väckts, långt hemifrån


Jag hälsar Margot, Kamilla och Ninnis varmt välkomna till bloggen!


(Jag har frön som en kompis tagit hem från Egypten också...Kul se om det blir ett semesterparadis på hemmaplan;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa