Bloggvänner

söndag 15 april 2012

Finfint besök!


Av en tillfällighet kastade jag en titt ut genom fönstret, och såg i ögonvrån "något som inte brukar vara där". Smög iväg med kameran och fångade dessa två genom sovrumsfönstret! 
Herr och fru Sparvhök, sittandes och petandes på marken, ungefär som hönor eller duvor brukar göra...det är ovanligt att se i min trädgård i allafall;-)
Den ljusare, lite större som jag antar är honan, skrek flera gånger. Till slut blev hon less och flög upp i ett träd i närheten. Den mindre, något rödare, hannen(?) satt kvar i några minuter till. Allt som allt kunde jag iaktta dem genom fönstret i mer än 5 minuter. De satt alldeles under trädet Skatan har utsett till sitt. Jag hoppas hökar i närheten gör fastigheten lite mindre lockande för Skatan... 





Jag vill hälsa ALLA nya följare välkomna hit till bloggen. Kul att ni hittat hit!



4 kommentarer:

  1. Så vackra fjäderdräkter! Det var verkligen finfrämmad hos dig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅHH så vackert du hann fånga..Visst är det ovanligt.. har nu inte hänt här hos mej heller att jag skulle ha sett nå såna fåglar sittandes utanför mitt fönster.

    SvaraRadera
  3. Vilket tjusigt par! Tur att du hann med med kameran. Bilderna blev jättebra! Vi fick se två Pilgrimsfalkar igår, på längre håll förstås.
    Ha en bra dag!
    Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa